همشهری آنلاین: رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از آغاز تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها از هفته آینده خبر داد.

سرهنگ غلامی در گفت‌وگو با مهر با اعلام این خبر گفت: تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها در سراسر کشور از اول هفته آینده شروع می‌شود و دارندگان موتورسیکلت می‌توانند با مراجعه به مراکز تعویض پلاک، پلاک ملی دریافت کنند.

وی درباره علت تاخیر 3 ماهه شروع تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها گفت: مشکلات فنی وجود داشت که خوشبختانه این مشکلات در حال حاضر رفع شده است.

بنا به گفته مسئولان راهنمایی و رانندگی قرار بود تعویض پلاک موتور سیکلتها از 15 آذر ماه شروع شود.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: در راستای اجرای این طرح  موتورسیکلت‌های فاقد پلاک در اولویت اول قرار دارند و مالکان آنها می‌توانند با مراجعه به 35 مرکز تعویض پلاک در تهران و 180مرکز تعویض پلاک در کشور نسبت به دریافت پلاک ملی خود اقدام کنند.

بنا بر آمارهای رسمی منتشر شده در حال حاضر بیش از هفت میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد و بیش از یک میلیون آنها فاقد پلاک ملی هستند.

سرهنگ غلامی افزود: با اجرای این طرح از این پس  پلاک تمامی موتورسیکلت هایی که خرید و فروش می شوند به طور خود کار با پلاکهای ملی تعویض می شود.

سرهنگ غلامی درباره ویژگیهای پلاکهای جدید گفت: پلاکهای جدید به نام صاحبان موتورسیکلت صادر می شود.

وی اظهار داشت: کار تعویض پلاک هر موتورسیکلت در صورت آماده بودن مدارک و اسناد مالکیتی کمتر از 30 دقیقه زمان می‌برد و برای تعویض پلاک موتورسیکلت نیازی به دریافت معاینه فنی نیست.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اظهار داشت: پلاک اختصاص یافته به موتور‌سیکلتها‌ ۵ رقمی با سریال مشخص کننده شهرستان و محل شماره ‌گذاری است که بعد از نقل و انتقال فقط مشخصات مالک تغییر خواهد کرد.

سرهنگ غلامی مدارک لازم برای نقل و انتقال و یا تعویض پلاک موتور‌سیکلتها را داشتن سند کمپانی، آخرین بنچاق محضری، کارت موتور، شناسنامه مالک، کد ملی و کد پستی و برگه احراز محل سکونت به همراه بیمه شخص ثالث ذکر کرد و گفت: موتور‌سیکلت نیز باید از لحاظ فنی قابل قبول باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه افرادی که سند کمپانی و یا بنچاق محضری ندارند باید برای تعویض پلاک و یا نقل و انتقال خود چه اقدامی را باید انجام دهند گفت: این افراد نیز باید به مراکز شماره ‌گذاری مراجعه کنند و اگر اسناد آنها مفقود شده است راهنماییهای لازم در این مراکز به آنها خواهد شد.

کد خبر 70754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز